Een nieuwe huisstijl voor Multi Ratio

Veranderen, vernieuwen, groeien

Multi Ratio groeit, al bijna 75 jaar. Niet door te doen wat ze altijd al deden, maar door zichzelf steeds opnieuw uit te vinden. Want veranderen moet! Om bij te blijven en voorop te kunnen lopen in hun vak. Dat ze goed zijn in het inrichten van kantoren en magazijnen, dat weten we. Maar hoe kunnen ze het nog slimmer, efficiënter en persoonlijker maken? Een ambitieus verhaal over veranderen, vernieuwen en groeien. Niet door groter te worden, maar door nog beter te worden dan ze al zijn!

Multi Ratio nieuwe huisstijl

De vraag van Multi Ratio

Hoe zet Multi Ratio zijn labels/segmenten optimaal op de kaart, zodat ze niet alleen beter zichtbaar en vindbaar zijn, maar ook bijdragen aan groei van de organisatie (niet zozeer in groter maar in nog beter)? Dit vraagstuk stond centraal in onze samenwerking. Een uitdaging waar wij bij qlant met veel plezier onze bureaustoelen in een actieve stand hebben gezet.

Het proces: samen de basis leggen

Onze aanpak startte met een brainstormsessie – of zoals wij het noemen, een ‘met de poten op tafel’-sessie. In een ontspannen setting dacht de mensen van Multi Ratio samen met qlant-specialisten na over de kern van de organisatie. Tijdens deze sessie onderzochten we vragen zoals:

  1. Waar staat Multi Ratio voor?
  2. Hoe wordt Multi Ratio gezien?
  3. Labels en segmenten: hoe richten we deze logisch in?
  4. Zichtbaarheid en vindbaarheid: hoe zorgen we dat de labels en segmenten letterlijk en figuurlijk op de kaart staan?
  5. Toekomstambities: welke wensen heeft Multi Ratio voor de komende jaren? Denk aan nieuwe markten of segmenten.


De uitkomst van deze brainstormsessie vormde de kapstok voor het vervolg.

Van strategie naar uitvoering

Op basis van de strategische kapstok hebben we een frisse blik geworpen op het logo, de huisstijl en de website van Multi Ratio. Dit resulteerde in:

  • Een vernieuwde huisstijl die beter aansluit bij hun DNA.
  • Een fris en onderscheidend logo.
  • Een visueel voorstel voor de homepage van hun website.
  • Begeleiding bij de ontwikkeling en oplevering van deze nieuwe elementen.

Dennis Oonk

Directie en marketing

"De samenwerking met qlant was een echte meerwaarde voor Multi Ratio. Dankzij hun strategische aanpak en creatieve visie hebben we onze huisstijl niet alleen vernieuwd, maar hebben we ook onze positionering versterkt. Het resultaat is een frisse, onderscheidende uitstraling die perfect aansluit bij ons DNA en onze toekomstambities. Het brandbook dat we samen hebben ontwikkeld is niet alleen een visueel document, maar een krachtige leidraad voor de komende jaren. We zijn trots op het resultaat en kijken met vertrouwen naar de toekomst."

Onderscheidend concept: het Multi Ratio-brandbook

Klein begonnen en flink gegroeid: dát is het verhaal van Multi Ratio in het kort. Niet door het anders te doen, maar steeds een beetje beter. Een ruimer assortiment, meer personeel en een groter pand met showroom zorgden door de jaren heen voor nog meer tevreden opdrachtgevers. Een van de meest waardevolle resultaten van onze samenwerking was het brandbook: een ambitieus document waarin het DNA van Multi Ratio tot leven komt. Hierin staat niet alleen wie ze nu zijn, maar ook waar ze de komende drie tot vijf jaar naartoe willen. Het brandbook biedt een inspirerende leidraad, zowel visueel als tekstueel, en maakt medewerkers en stakeholders trots op hun merk.

Het resultaat

Multi Ratio staat nog steviger op de kaart. Met een vernieuwde uitstraling, heldere positionering en een concrete strategie kijken ze met vertrouwen naar de toekomst. En wij? Wij zijn trots op deze mooie samenwerking.

Ook de ambitie om verder te groeien?

qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.

mail ons