Campagne om kennis over te brengen

  

Het Huis van (N)U: Veilig en plezierig zelfstandig blijven wonen

Het Huis van N(U) is een appartement dat is ingericht met een aantal nieuwe technologieën en domotica. Slimme oplossingen waar u misschien nog helemaal niet aan heeft gedacht en uw leven een stuk makkelijker kunnen maken. Denk aan een extra lange schoenlepel, zodat u niet hoeft te bukken. Of een apparaatje waarmee u de gordijnen opent en sluit of het licht aan- en uitdoet. En wat dacht u van een tablet, waarmee u heel eenvoudig videobelt met vrienden en familie en foto’s kunt ontvangen?

De vraag van de klant

Binnen de gemeente Capelle aan den IJssel is een breed gedragen coalitie van partijen in woon/ zorg / welzijn die ouderen met een (toenemende) zorgvraag in een vroeg stadium ondersteuning op maat biedt. Uit onderzoek blijkt dat mensen met eenvoudige zorghulpmiddelen en zorgtechnologie in het eigen huis langer en prettiger zelfstandig kunnen blijven wonen. Een drempel om dit in te zetten is gebrek aan kennis, een grote drempel ervaren om hulp te vragen, onbekendheid (of zelfs angst) met nieuwe hulpmiddelen/ technologie en het onderschatten van risico’s in de eigen situatie. In het Huis van (N)U laten we in een vergelijkbare setting (een woning) zien wat er voor vele (vaak eenvoudige!) hulpmiddelen/ technologie is. Zo kunnen we deze drempels vanuit onze expertise te verminderen.

Aan ons de vraag om een effectieve campagne te ontwikkelen om de juiste doelgroepen te informeren en te activeren om het Huis van (N)U te ervaren.

Onze oplossing

  

Vanuit praktische sessies met de projectgroep en diverse deelnemers bij Capelle Krimpen Verbonden, zijn wij creatief en conceptueel aan de slag gegaan. Om vanuit een duidelijk concept en thema verder te bouwen aan diverse uitingen. Van logo, huisstijl, beeldgebruik. En van campagne en activatiewebsite tot de aankleding van het Huis van (N)U. Hierbij werken we altijd samen met diverse marketingafdelingen en partners binnen het netwerk van Capelle Krimpen. Dit om ook mee te kunnen denken over doelgroepen en de inzet van pers en media voor een effectieve activatie.

Primair gericht op senioren

Het huis van (N)U richt zich primair op senioren uit de gemeente, die zich willen laten informeren. Maar ook op mantelzorgers. Er zijn bijvoorbeeld allerlei producten op de markt, die het mogelijk maken iemand beter op afstand te volgen. Denk aan een buddyalarm. Voor ouderen maar ook mantelzorgers kunnen dit soort oplossingen heel geruststellend zijn.

Daarnaast is het huis van (N)U een plek waar we studenten/ leerlingen van gerelateerde opleidingen op een leuke manier kennis kunnen laten maken met nieuwe technologie. Daarmee kunnen we ze enthousiaster maken over (eventueel later) werken in de zorg en dienstverlening.

Een campagne die zorgt voor bewustwording en interesse

  

Het Huis van (N)U is een initiatief van Capelle Krimpen Verbonden. Dit is een samenwerkingsverband van verschillende organisaties die zich bezighouden met wonen, zorg en welzijn in deze regio. Samen pakken ze de zorg voor ouderen integraal aan. Belangrijk, want de vraag naar zorg stijgt. De huidige campagne zorgt bij de doelgroepen voor meer bewustwording en verlaagt de drempel om steeds meer slimme technologie in te zetten.

De officiële opening van het Huis van (N)u bracht meer dan 100 geïnteresseerden op de been. De komende maanden krijgt iedere inwoner binnen Capelle Krimpen die in de doelgroep valt informatie over het Huis van (N)U.