Inspirerende communicatie voor het Huurders Kennisfestival
Ruim 800 huurders deelden ervaringen en deden inspiratie op tijdens het Huurders Kennisfestival zaterdag 18 november in Ede. Dit festival werd georganiseerd door de Woonbond en het Landelijk Huurders Platform (LHP). In de verschillende levensfasen zijn ieders woonbehoeften weer anders. De wooncrisis zet iedereen onder druk. Voor senioren kan het lastig zijn om kleiner te wonen. Voor jongeren en starters lijkt het überhaupt onmogelijk om aan een woning te komen.
Hoe bereiken en activeren wij huurders om mee te denken en te brainstormen over hun woonbehoeften? Van jongeren tot senioren. Hoe kunnen we met elkaar onze dromen, wensen en eisen uitspreken richting kabinet en organisaties?
Een projectgroep samenstellen met strategische, project- en creatieve vakidioten. Een mix van ons eigen team, het LHP en de Woonbond. Met deze gebundelde krachtige expertise ontstond er snel een duidelijk aansprekend thema en concept. Hoe ziet de woonroute in jouw leven eruit? Hoe ziet jouw ideale woning en wijk eruit? Teken en bouw met ons mee! Waarmee we jongere, starters, jong volwassenen, volwassenen en senioren aanspreken. Kom samen, praat mee, luister, kijk en schets jouw ideale woonsituatie om deze gebundeld als manifest aan te bieden aan o.a. de politiek, bouwbedrijven en organisaties.
Vanaf de start zijn we samen veel aan het brainstormen, schetsen en aan het adviseren. Dan ontstaat er altijd iets bruikbaars. Iets waarvan we enthousiast worden om de doelgroepen mee aan te spreken. Voor dit event is er uiteindelijk een brede mix van middelen ontwikkeld. Van logo, huisstijl, website, online nieuwsbrieven tot offline en online advertenties. Maar ook de complete aankleding van het congres. Van de vlaggen, banieren, achtergrondwanden van meer dan 5 bij 2 meter tot keycords en programmaboekjes. In ruim 30 verschillende programmaonderdelen kwam de rode draad naar voren. Van workshops tot talkshows, van debat tot theater.
Rondom dit inspirerende festival zijn er sowieso drie grote contactmomenten met alle diverse doelgroepen. Natuurlijk in de opwarming en uitnodigingsfase (informeren en activeren). Dit tijdens het event op locatie, waar de ruim 800 belanghebbende samenkomen. Waar ze geïnformeerd worden, sessies kunnen bijwonen en letterlijk zelf hun droomsituatie kunnen schetsen. Ook kunnen ze meekijken met een illustrator die wensen en ideeën direct op papier zet. Zo kan er met al die opgehaalde informatie een krachtig manifest worden gemaakt.
In de laatste fase van communicatie blijven we na het festival de doelgroep informeren over hoe het was en welke informatie er is opgehaald. Ook delen we whitepapers over woontoekomst, rondkomen en kun je terugkijken en de dag weer wat terughalen door sfeerimpressies van foto’s en video's.
Een geslaagd evenement! Ruim 800 huurders deelden ervaringen en deden inspiratie op het tijdens het Huurders Kennisfestival. Dit met een duidelijke boodschap aan de onderhandelaars voor een nieuw kabinet: luister naar de wensen en eisen van huurders! Dit is weer opgepakt door de landelijke pers, van het Algemeen Dagblad tot het vastgoedjournaal. Alle betrokken partijen zijn enthousiast en denken alweer na over een volgende editie.
qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.