Adrenaline-
campagne voor Zwembad Rozengaarde

Adrenalinegolf in aantocht!

Sport-ID ontwikkelt activiteiten en programma’s die sport, bewegen, welzijn en een gezonde leefstijl van de inwoners van de gemeente Doetinchem stimuleert. Sport-ID is het sportbedrijf van de Gemeente Doetinchem. De gemeente wil een actieve leefstijl bevorderen onder alle inwoners.
 

De vraag van de klant

In 2024 heeft Sport-ID de ambitie om zwembad Rozengaarde te laten groeien op alle vlakken: recreatief bezoek, aanmelding zwemlessen en deelname roosterlessen. Verder willen ze de horeca  anders en gezonder insteken. Ook een nieuw aanbod voor specifieke doelgroepen onderzoeken en strategisch opnemen staat op de planning.  Denk aan activiteiten voor zwangere vrouwen. Als eerste staat de introductie en promotie van de nieuwe glijbaan op de agenda. 

Onze oplossing

Een creatieve campagne waarin je letterlijk door de nieuwe glijbaan raast. Je voelt de adrenalinegolf!. De campagne is doorgevoerd in een effectieve offline- en online mix. Van posters en flyers op diverse locaties richting verschillende doelgroepen, alsook de inzet van social media en video. Van online marketing tot een spetterende opening op locatie, wij zorgen voor die benodigde dosis adrenaline!

Crossmediale aanpak en creatieve sparringsessies

Jorieke Bulten

Commercieel manager Sport-ID

"Qlant heeft ons geholpen een onderscheidend concept neer te zetten, waarmee we onze glijbanen doelgroepgericht onder de aandacht kunnen brengen. Middels de ondersteuning in een crossmediale aanpak en creatieve sparringsessies hebben we diverse acties en uitingen bedacht. Deze lopen ook na de opening van de glijbanen nog door en kunnen blijvend worden ingezet. Erg waardevol dat op deze manier ook mee wordt gedacht met de langere termijn visie van het zwembad."

Inzoomen en aansluiten bij de doelgroepen

De promotie en zichtbaarheid laten we heel dichtbij de voornamelijk jonge doelgroep komen. Via online marketing en twee concrete teasers om een grote groep te informeren over deze nieuwe adrenalinegolf. Zwembad Rozengaarde trekt natuurlijk al veel jonge zwemmers aan. Via originele vloerstickers trekken we hun aandacht. Alle uitingen komen op een landingspagina die de campagne ondersteunt en voor directe activatie zorgt.

Een sterk aansprekend concept als basis

Gekscherend zeggen we hier vaak intern of in overleg met onze klanten; een online banner of een advertentie kan iedereen maken. Maar een effectieve boodschap die blijft hangen en activeert, dat kan niet iedereen. Dat is onze krachtige basis. Tijd maken en investeren in een creatief aansprekend concept. Als die basis staat, volgt de rest qua middelen en inzet als een logische vervolgstap. 

Ook de ambitie om verder te groeien?

qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.

mail ons