Zwemlescampagne. Duik jij mee in het Zwem-ABC?

Leren zwemmen op een leuke en veilige manier met Rico en Rosa

Bij zwembad Rozengaarde leert jouw kind op een leuke en veilige manier zwemmen volgens de Nationale Norm Zwemveiligheid. Onder begeleiding van ervaren instructeurs en met een kleurrijk, motiverend leerboek, wordt zwemmen een feest! Van zwemdiploma A tot en met C, jouw kind ontdekt het plezier van veilig zwemmen.

Een campagne om in te duiken!

Sport-ID en zwembad Rozengaarde vroegen ons om een pakkende campagne te ontwikkelen. Het doel? Ouders en kinderen enthousiast maken voor het Zwem-ABC. Met onze creatieve aanpak hebben we een effectieve campagne neergezet die zowel informeert als activeert.

Van brainstorm naar een spetterend concept

Samen met een enthousiaste projectgroep zijn we begonnen met een brainstorm. Ideeën en uitdagingen werden op tafel gelegd, waarna ons creatieve team het concept verder uitwerkte. Het resultaat? Een waterdichte campagne waarin het verhaal van Rico en Rosa centraal staat. Zij nemen de kinderen mee op avontuur door de 9 ringen, die symbool staan voor de stappen richting zwemdiploma’s. Kun jij raden hoeveel ringen er in de glazen box zitten?

Twee doelgroepen, één missie

We spreken in deze campagne zowel kinderen als ouders aan. Voor de kinderen draait het om beleving: kleurrijke verhalen, speelse opdrachten en natuurlijk Rico en Rosa. Ouders informeren we op een heldere en feitelijke manier over het belang van zwemveiligheid en de voordelen van het Zwem-ABC.

Claudia van Bree

Coördinator communicatie en

marketing Sport-ID

“Het zwemlesconcept wordt met veel enthousiasme ontvangen. Vooral de kinderen zijn erg gemotiveerd. Ouders die reageren op het zwemlesconcept zijn positief. Ze zien dat er ontwikkeling plaatsvindt op een manier die goed aansluit bij de kinderen. De aanmeldingen lopen gestaag door in vergelijking met voor de vakantie. Het lijkt erop dat het aantal aanmeldingen een positieve trend vertoont, wat positief is. Tegelijkertijd is het nog te vroeg om te zeggen of deze trend doorzet. Een klanttevredenheidsonderzoek na een bepaalde periode is zeer wenselijk. Dit zal ons een nog beter beeld geven.”

Er zijn extra themadagen voor lesgevers georganiseerd en gepland om het thema tijdens de zwemlessen tot leven te brengen en extra aandacht te geven. Zo kunnen kinderen in de zwemles ervaren wat ze in het verhaal lezen en wanneer stappen worden gezet.

Een verfrissende mix van communicatiemiddelen

Deze campagne komt tot leven via verschillende kanalen, zowel online als offline. Denk aan online banners, flyers, posters, en social media content. Daarnaast is er een speciaal leerboek ontwikkeld met de avonturen van Rico en Rosa, dat kinderen door het zwemproces begeleidt. Landingspagina’s maken het makkelijk voor ouders om zich in te schrijven en meer informatie te vinden.

Het resultaat? Spetterend!

De campagne weet ouders te informeren en kinderen te motiveren. Zwemmen was nog nooit zo leuk! Rico en Rosa zijn de helden die kinderen op een veilige en speelse manier naar hun zwemdiploma begeleiden. Samen maken we Nederland een stukje zwemveiliger!

Ook de ambitie om verder te groeien?

qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.

mail ons