In deze fase zetten we verschillende technieken, middelen en onderzoeken in om tot de kern van je organisatie en je merk te komen. We voeren benchmarks uit, nemen diepte-interviews af met medewerkers, klanten en andere stakeholders en brengen in kaart wat al goed gaat en waar het anders of beter kan. Deze fase vormt vertrekpunt van waaruit we samen op weg gaan naar het nog beter positioneren en laten groeien van je merk.
Of je merk nu in de startblokken staat of al langer onderweg is; met de qlant imago analyse® krijg je concreet inzicht in welke acties je kunt ondernemen op weg naar merkgroei, een sterker imago en een betere reputatie. Je ontvangt een helder rapport met aanbevelingen waarmee je gericht verder kunt. Het liefst natuurlijk samen met qlant, maar die keuze is aan jou.
Met een imagoscan meten we de reputatie van jouw merk. We onderzoeken hoe jouw merk wordt gezien door de doelgroep en wat de associaties zijn die mensen hebben bij het merk. De imagoscan omvat verschillende onderzoeksmethoden zoals enquêtes, interviews en focusgroepen.
Bij een imagoscan kijken we naar verschillende aspecten van het merk, zoals de kwaliteit van en de uitstraling van het merk. Door deze aspecten in kaart te brengen, bepalen we wat de sterke en zwakke punten van het merk zijn en waar verbetering mogelijk is. Een imagoscan kan ook worden gebruikt om te bepalen hoe het merk zich verhoudt tot de concurrentie en om te kijken naar trends en ontwikkelingen in de markt. Op basis van de resultaten van een imagoscan kunnen we vervolgens gerichte acties ondernemen om de reputatie van het merk te verbeteren en de doelgroep beter te bereiken.
Waar staat je merk en waar wil je met je merk naartoe? Met de qlant imago analyse® brengen we het huidige of gewenste imago van je merk in beeld en bespreken we samen welke stappen nodig zijn om verder te bouwen aan een sterk merk en een solide reputatie.
Je merk staat in de startblokken. Nu is het zaak te gaan bouwen aan je merkimago. We creëren een overall communicatieconcept, een look & feel en een tone-of-voice. Passend bij de identiteit van je onderneming, je merk en je doelgroep.
In deze fase bouwen we verder aan het imago van je merk. We vertalen de lange termijnstrategie in een concrete aanpak gericht op merkimpact, herkenbaarheid, onderscheidend vermogen en aantrekkingskracht; online en offline.
Je merk zit in de lift. Nu is het belangrijk om te blijven monitoren en bij te sturen. We gebruiken de opgebouwde ervaring, kennis en inzichten om het succes van je merk verder te vergroten en zetten feitelijke informatie om in nieuwe kansen.
qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.